Комарнівська територіальна громада
Львівська область, Львівський район

Пропозиції щодо завдань органам державної влади та місцевого самоврядування для протидії впливу ворожої пропаганди та інформаційної підтримки заходів мобілізації

Дата: 28.11.2024 12:15
Кількість переглядів: 26

Недостатня поінформованість суспільства щодо різних аспектів проведення мобілізації в державі, а також активна ворожа пропаганда негативно впливають на мотивацію громадян до проходження військової служби у Збройних Силах України.

З метою протидії впливу ворожої пропаганди та іншому деструктивному контенту щодо зриву мобілізації в України Міністерством оборони України спільно із Міністерством культури та стратегічних комунікацій України, Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством цифрової трансформації України, Збройними Силами України, Службою безпеки України, Центром протидії дезінформації при Раді національної безпеки і оборони України розроблений спільний План дій.

Даний План передбачає реалізацію комплексу спільних заходів з виявлення деструктивного контенту, протидії суб’єктам та джерелам його поширення. Координацію визначених Планом заходів здійснює Міжвідомча робоча група з питань протидії ворожому інформаційному впливу за напрямом мобілізації та рекрутингу при Координаційному штабі з питань призову громадян на військову службу під час мобілізації. Ефективність виконання завдань інформаційної кампанії залежить від залучення до неї широкого кола органів державної влади та місцевого самоврядування з чітким дотриманням єдності зусиль та наративів (так звана “політика єдиного голосу” (“One voice”). Ураховуючи викладене, пропонується визначити наступні завдання: З метою посилення протидії ворожому інформаційному впливу в питаннях проведення мобілізації Міністерству культури та стратегічних комунікацій України, Міністерству оборони України, Міністерству цифрової трансформації України, Службі безпеки України, Державному комітету телебачення і радіомовлення України, обласним та Київській міській державним адміністраціям забезпечити: – створення та поширення в межах впровадження (продовження дії) освітніх кампаній (кампаній з медіаграмотності) інформаційних матеріалів, що навчають критично оцінювати інформацію та розпізнавати фейки та маніпуляції, викривають діяльність антидержавних, деструктивних Telegramканалів та таких, що маскують свої дії під виглядом українських ініціатив; – опрацювання та впровадження цифрових рішень, за допомогою яких громадяни можуть перевіряти достовірність отриманої інформації щодо мобілізації; – розширення співпраці з міжнародними організаціями у сфері медіаграмотності щодо розробки та впровадження навчальних програм спрямованих на формування критичного мислення громадян України; – систематичний моніторинг та аналіз інформаційного простору з метою виявлення джерел поширення деструктивного контенту та забезпечення відповідного реагування. З метою інформаційного супроводу заходів мобілізації 1. Міністерству оборони України спільно з Міністерством культури та стратегічних комунікацій України, Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством освіти та науки України, Міністерством молоді та спорту України, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України спланувати та забезпечити реалізацію інформаційної кампанії щодо заохочення військовозобов’язаних громадян України до вступу на військову службу під час мобілізації. У рамках інформаційної кампанії передбачити роз’яснення: – важливості приєднання громадян до Сил безпеки і оборони України; – умов та переваг проходження військової служби; – соціальних та правових гарантій, встановлених для учасників бойових дій (ветеранів) та членів їх сімей, прав та обов’язків військовослужбовців; – порядку підготовки мобілізованих осіб в навчальних центрах; – можливості чоловікам віком від 18 до 25 років укласти контракт на військову службу терміном 1 рік з гарантованим звільненням після завершення контракту; – прав і обов’язків представників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки при проведенні заходів мобілізації; 2. Міністерству закордонних справ України організувати інформаційно-роз’яснювальну роботу з громадянами України, які перебувають в іноземних державах, спрямовану на популяризацію військової служби в Збройних Силах України, в першу чергу, у складі підрозділів, які формуються за кордоном (із залученням закордонних дипломатичних установ України, об’єднань українців за кордоном, світових та національних інформаційних ресурсів іноземних держав); 3. Міністерству внутрішніх справ України забезпечити організацію заходів щодо інформування громадян України про: – завдання і повноваження Національної поліції України при проведенні заходів мобілізації; – механізми бронювання працівників у системі Міністерства внутрішніх справ України, виконання зазначеною категорією завдань в інтересах оборони України; 4. Міністерству цифрової трансформації України організувати: – інтеграцію до усіх цифрових державних платформ та сервісів повідомлень про мобілізацію; – залучення можливостей телекомунікаційних компаній для розсилки інформаційних повідомлень, пов’язаних з мобілізацією; 5. Міністерству культури та стратегічних комунікацій України, Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Державному комітету України з питань телебачення і радіомовлення, Державному агентству України з питань кіно забезпечити: – організацію та проведення заходів, спрямованих на формування національної ідентичності, підвищення обізнаності про історичні аспекти та значення боротьби проти російської агресії; – посилення сприйняття суспільством образу “захисника/захисниці України”, у тому числі шляхом висвітлення героїчних вчинків військовослужбовців Сил безпеки і оборони України та протидії формуванню образу “успішного ухилянта”; – створення культурного продукту (фільмів, серіалів, відеопроєктів), який безпосередньо популяризує службу в армії. Фільми і серіали повинні містити пікові моменти з чіткими повідомленнями про мобілізацію, при цьому забезпечуючи емоційне залучення аудиторії. Проєкти на телебаченні повинні показувати, як люди вибирають захищати своїх близьких через службу; – виробництво рекламних, інформаційних та інших матеріалів, що сприятимуть розумінню населенням необхідності збройної боротьби за незалежність і територіальну цілісність України, наповнення цією продукцією національного інформаційного простору, у тому числі з використанням телемарафону “Єдині новини”; 6. Обласним та Київській міській державним адміністраціям за участю органів місцевого самоврядування із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати: – максимальне поширення наявними каналами комунікації матеріалів інформаційної кампанії у громадах; – виконання заходів з популяризації ініціатив, спрямованих на всебічну підтримку військовослужбовців, ветеранів та членів їхніх сімей (місцеві програми соціальної, психологічної та професійної підтримки, перекваліфікації і реабілітації тощо); – рекламно-інформаційну підтримку військових частин, дислокованих в регіонах відповідальності; – роз’яснення механізмів “економічного бронювання”, порядку отримання повісток, пріоритетності працевлаштування осіб після проходження військової служби.

Міністр оборони України Рустем УМЄРОВ

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень