Проведено семінар щодо подання декларації про доходи
У Городоцькій ДПІ головним державним інспектором відділу з надання адміністративних та інших послуг Іриною Соловій проведено семінар щодо створення, заповнення, підписання та відправлення декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки через Електронний кабінет.
Для того щоб скористатися правом на податкову знижку, платники податків повинні подати декларацію про майновий стан і доходи (далі Декларація), саме в ній розраховується сума ПДФО, яка повинна бути повернена з бюджету за рахунок застосування податкової знижки.
Податкова знижка – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати.
Для реалізації платниками податків права на податкову знижку строк подання Декларації не обмежується 1 травня. Аби реалізувати платниками податків право на податкову знижку, Декларація може бути подана в будь-який період до кінця податкового року, що настає за звітним (за 2023 рік до 31 грудня 2024 року).
Якщо протягом цього часу платник податків не скористався податковою знижкою, право на неї на наступні податкові роки не переноситься.
Водночас, п. 166.4 ПКУ передбачено обмеження права на нарахування податкової знижки. Так, її може бути надано виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а також резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомила про це відповідний орган державної податкової служби та має відмітку в паспорті.
Для заповнення декларації Вам необхідні будуть наступні вихідні дані:
Розмір заробітної плати
Сума сплаченого податку (ПДФО, 18%).Сума сплаченого військового збору (1,5%).
Ці дані Ви можете отримати, зробивши запит на довідку про зарплату у бухгалтерії.
Відскануйте необхідні документи, які потрібно буде додати до декларації, а саме:
копію паспорта та ІПН;
виписку з банку з реквізитами рахунку, куди будуть перераховані кошти;
копію Договору страхування та додатків, додаткових угод до нього;
копію квитанцій про сплату внесків;
оригінал довідки з місця роботи про доходи, отримані в звітному періоді, за який подається декларація. Довідка повинна містити суми нарахованих доходів та утриманих податків в розрізі кожного податку;
копію довідки-відомості з державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків;
свідоцтво про народження, якщо Договір страхування укладений на користь дитини.
Електронний кабінет – це найбільш популярний сервіс ДПС, який є захищеним та безпечним електронним сервісом.
Сервіс знаходиться у відкритому доступі, його легко знайти за допомогою пошукових систем, зазначивши в пошуковому рядку «Електронний кабінет ДПС», або перейти за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/
Також в ході заходу платника було проінформовано про мобільний застосунок «Моя податкова» від ДПС. Застосунок можна завантажити на телефони як на платформі Android, так і iOS!
«Моя податкова» - простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби для громадян, а також сплати податків з використанням платіжних систем.
Надання практичної допомоги у використанні електронних сервісів ДПС
Інформаційно-роз'яснювальна робота з платниками податків, які відвідують Городоцьку ДПІ складається з комплексу заходів, зокрема з практичних рекомендацій, тренінгів щодо користування електронними сервісами ДПС.
Зокрема, проводиться роз'яснювальна робота щодо переваг подання звітності в електронному вигляді, за допомогою сервісу ДПС «Електронний кабінет», завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до контролюючого органу.
Під час обслуговування платників старший державний інспектор Ірина Ковалик покроково на конкретному прикладі показала, як зробити ту чи іншу дію в Електронному кабінеті платника (cabinet.tax.gov.ua). А також нагадала, що за допомогою цього сервісу можна звірити стан розрахунків з бюджетом, звірити реквізити рахунків, на які необхідно сплатити податкові зобов'язання та здійснити оплату, погасити податковий борг та ін. Також, Ірина Ковалик детально розповіла, як використовувати застосунок «Моя податкова», за допомогою якого можна в режимі реального часу дізнатися про наявність чи відсутність податкового боргу, подати податкову звітність, сплатити податки до бюджету, отримати повідомлення про нарахування земельного податку, мінімального податкового зобов’язання. Застосунок можна завантажити на телефон як на платформі Android, так і IOS.
Городоцька ДПІ: Про проведення звірки даних щодо нерухомості
Нещодавно, головним державним інспектором Городоцької ДПІ Іриною Соловій проведено для платників податків “круглий стіл» з питань проведення звірки даних щодо нерухомості та сплати майнових податків. Податківець зазначила, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку; нарахованої суми податку.
Фахівець відмітила, що у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
А також звернула увагу, що у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
Ірина Соловій роз’яснила як провести звірку у разі, якщо фізична особа має у власності декілька об’єктів нерухомості, розміщених в різних населених пунктах та поінформувала, що фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки через Електронний кабінет а також через вебпортал ДПС.
Питання податкового обліку – тема «гарячої» телефонної лінії
На цьому тижні відбувся сеанс «гарячої» телефонної лінії щодо податкового обліку та надання адміністративних послуг - відповідав заступник начальника Городоцької ДПІ Орест Мельник.
Спілкуючись з новоствореними платниками податків посадовець акцентував увагу на необхідності подання повідомлення про об’єкти оподаткування за ф.№ 20-ОПП.
Так, суб’єкти господарювання зобов’язані повідомляти податкові органи про всі об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням. Повідомлення за ф. №20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкту оподаткування до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків як в паперовому, так і в електронному вигляді.
У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.
При цьому, вказана форма також має бути подана і при ліквідації заявленого об’єкту оподаткування.
Перевірити подані відомості про об’єкти оподаткування можна в приватній частині Електронного кабінету платника податків.
В приватній частині Електронного кабінету платника є можливість заповнення Повідомлення за ф. № 20-ОПП (ідентифікатор форми J/F1312002) та подачі його в електронному вигляді після накладення електронно-цифрового підпису.
Орест Мельник, відповідаючи на питання громадян щодо внесення змін до облікових даних, роз’яснив, що при зміні адреси реєстрації, фізичні особи зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних протягом місяця з дня виникнення шляхом подання Заяви за формою № 5ДР.
Фізичні особи подають заяву особисто або через представника до Державної податкової інспекції за своєю податковою адресою, а у разі зміни місця проживання - до ДПІ за новим місцем проживання.
Громадяни, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якої ДПІ.
Щодо видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків платників поінформовано, що видача такої довідки за конкретний період можлива не раніше 50 днів після закінчення такого періоду та подання податкової звітності податковим агентом, а видача довідки про доходи СПД – після подання звітності таким підприємцем.
На всі поставлені питання в ході «гарячої лінії» були надані кваліфіковані роз’яснення в межах чинного законодавства.