У Городоцькій ДПІ інформують, яким чином платник може подати документи, що видаються ДПС, для проставлення апостилю
У Городоцькій ДПІ надають інформаційно-роз’яснювальну підтримку суб’єктам господарювання щодо актуальних питань податкового законодавства.
Днями, під час проведення тренінгу фахівці ДПІ на запитання «Яким чином платник, який знаходиться за кордоном може подати документи для проставлення апостилю на документах, що видаються ДПС та отримати документ з проставленим апостилем?» надали роз’яснення, що правила проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджені спільним наказом Міністерства закордонних справ України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України від 17 березня 2023 року № 125/209/293/139/999/5.
Пунктом 2 Правил визначено, що апостиль проставляється, зокрема, на офіційних документах, що видаються Державною податковою службою України та її територіальними органами.
З метою отримання послуги з проставлення апостиля платник, який знаходиться за кордоном, заяву з документом, на якому необхідно проставити апостиль та документом про оплату послуги з проставлення апостиля або документом, що підтверджує право на звільнення від сплати, чи його копією, засвідченою в установленому порядку, надсилає поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення до ДПС за адресою: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053.
Звернуто увагу, що оскільки відповідно до п. 1 Правил спеціальною відміткою «Apostille» засвідчуються справжність підпису, якість, в якій виступала особа, що підписала документ, автентичність відбитка печатки, якою скріплений документ, ДПС може бути проставлено апостиль на документах, що містять підпис посадової особи контролюючого органу та печатку.
У заявах про проставлення апостиля в ДПС на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, рекомендовані форми яких розміщені на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Діяльність/Апостиль/Форми Заяв про проставлення апостиля в ДПС на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав для фізичних та юридичних осіб, зазначається поштова адреса, на яку буде направлено документ з проставленим апостилем або обґрунтованою відмовою засобами поштового зв’язку АТ «Укрпошта».
При цьому в Заявах зазначається адреса в межах території України.
Водночас, у Заявах платник, який є заявником, може визначити особу, яка буде отримувачем Документа (поштою), вказавши її адресу, прізвище, ім’я, по батькові та телефон.
Городоцькі податківці провели семінар з громадянами щодо можливості отримання податкової знижки на навчанння
Працівники Городоцької ДПІ під час проведення семінару поінформували суб’єктів господарювання та громадян про порядок заповнення декларації про майновий стан і доходи для повернення податкової знижки на навчання.
Податківці зазначили, що за вибором платника податків декларація про майновий стан і доходи подається за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку. Для зручності та спрощення процедури декларування доходів, в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи» за допомогою якого можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів для використання права на податкову знижку.
Електронний сервіс передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна, що скорочує час і мінімізує помилки при заповненні декларації
Щоб подати декларацію в електронному вигляді необхідно отримати кваліфікований електронний підпис у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
На Городоччині податківці звертають увагу підприємців на необхідність використання та порядок реєстрації РРО/ПРРО
Фахівцями Городоцької ДПІ проведено «круглий стіл» з платниками податків, під час якого поінформовано платників щодо необхідності використання РРО/ПРРО у господарській діяльності та порядок їх реєстрації в контролюючому органі.
Суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», для здійснення розрахункових операцій в готівковій та/або безготівковій формі зобов’язані зареєструвати РРО або ПРРО в контролюючих органах.
Фізичні особи – підприємці застосовують РРО/ПРРО відповідно до вимог цього Закону.
ФОП – платники єдиного податку першої групи РРО/ПРРО не застосовують.
Суб’єкт господарювання обирає самостійно РРО чи ПРРО він буде застосовувати для проведення розрахункових операцій.
Процедури реєстрації РРО/ПРРО врегульовані відповідними порядками, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій».
Ці процедури максимально спрощені, враховують специфіку роботи РРО та ПРРО і здійснюються за заявницьким принципом.
Подати до контролюючого органу заяву для реєстрації РРО можна в електронній або паперовій формі, для реєстрації ПРРО - виключно в електронній формі.
Обробка поданих заяв здійснюється автоматично засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС. Про результат обробки заяви, реєстрацію РРО/ПРРО суб’єкту господарювання повідомляється у Електронному кабінеті.
ДПС пропонує суб’єктам господарювання безоплатне програмне рішення (ПРРО), що призначене для реєстрації розрахункових операцій та пристосоване для операційних систем Android, iOS, Windows, Web.
Вибір суб’єкта господарювання щодо застосування ним у своїй господарській діяльності безоплатного, комерційного чи власного ПРРО, або РРО, не обмежується.
Перехід від застосування РРО до застосування ПРРО або навпаки здійснюється через процедуру скасування реєстрації та реєстрацію відповідного РРО чи ПРРО.