Декларування повноти розрахунків, проведених через РРО/ПРРО платниками податків
Начальником Городоцької ДПІ надано коментар.
Повнота обсягів розрахункових операцій (виторгів), проведених через реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО)/програмних РРО (далі – ПРРО) є важливим чинником повноти декларування обсягів отриманих доходів суб’єктами господарювання, а відтак і реальністю задекларованих та сплачених ними податків, зокрема, податку на прибуток, податку з доходу фізичних осіб, акцизного податку тощо.
Постійне зростання сум розрахункових операцій, проведених через РРО/ПРРО, обумовлено детінізацією торгівлі, фіскалізацією розрахунків, сумлінністю окремих платників податків щодо добровільного декларування отриманих доходів, а також завдяки проведеній масово-роз’яснювальній кампанії та здійсненим контрольно-перевірочним заходам з боку ДПС.
До уваги фінансових агентів!
Фахівці Городоцької ДПІ інформують, що з метою забезпечення належної інформаційно-роз’яснювальної кампанії з питань імплементації Загального стандарту звітності CRS та у зв’язку з наближенням 31.12.2023 – дати, до якої фінансові агенти, що станом на 30 червня 2023 року відповідали критеріям підзвітних фінансових установ (далі – ПФУ), зобов’язані стати на облік у контролюючому органі відповідно до пункту 393.3 статті 393 Податкового кодексу України до 31 грудня 2023 року, ДПС публікує роз’яснення Міністерства фінансів України з окремих питань виконання підзвітними фінансовими установами вимог Загального стандарту звітності CRS.
Роз’яснення ґрунтується на положеннях Податкового кодексу України та іншого законодавства, що впроваджує Загальний стандарт звітності CRS.
Зокрема, в роз’ясненні Мінфіну висвітлено та надано відповіді на такі питання:
- У який строк ПФУ вперше подає заяву про взяття її на облік у контролюючому органі (ДПС)?
- Як визначається дата набуття статусу ПФУ для інститутів спільного інвестування (далі – ІСІ), утворених до та після 1 липня 2023 року?
- Чи зобов’язаний ставати на облік як ПФУ пайовий інвестиційний фонд до визнання його таким, що відповідає вимогам щодо мінімального обсягу активів?
- Чи потрібно щодо новоствореного ІСІ аналізувати структуру активів та доходів за три роки для встановлення статусу ПФУ?
- Як визначається дата набуття статусу ПФУ для недержавних пенсійних фондів (далі – НПФ), утворених до та після 1 липня 2023 року? Хто подає заяву про взяття на облік НПФ, який є ПФУ?
- Чи потрібно ставити ІСІ/НПФ на облік як ПФУ, якщо рішення щодо припинення діяльності ІСІ/НПФ прийняте до 1 липня 2023 року?
- Чи підлягає взяттю на облік як ПФУ організація, яка є юридичною особою, у випадках, якщо рішення щодо її припинення (ліквідації) прийняте: до 1 липня 2023 року або у період з 1 липня 2023 року по 31 грудня 2023 року?
- Як визначається дата закриття останнього підзвітного рахунку для ІСІ/НПФ, щодо яких розпочато процедуру припинення?
Детальніше ознайомитись з розʼясненням можна за посиланням:
https://tax.gov.ua/baneryi/crs/rozyasnennya/listi/78632.html
Текст Загального стандарту звітності CRS українською та англійською мовами, коментар до нього, а також презентаційні матеріали та інші роз’яснення розміщено на вебпорталі ДПС та офіційному сайті Мінфіну.
Впровадження Загального стандарту звітності CRS здійснюється за підтримки Програми Європейського Союзу з підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM).