A A A K K K
для людей із порушенням зору
Комарнівська територіальна громада
Львівська область, Львівський район

Перелік невідомих громадянам зобов’язань “УКРЗАЛІЗНИЦІ”

Дата: 26.05.2021 13:04
Кількість переглядів: 1132

 

Чудові травневі свята, літні відпустки та відпочинок– час для подорожей. У цей період чи не всі ми рушаємо у дорогу. Хтось маршрутними таксі або рейсовими aвтoбусами, хтось літaкaми чи влaсними aвтомoбiлями, але найбільша кількість українців обирають подорожувати поїздом. Купуючи залізничний квиток, пасажири просто не знають, на які, окрім стандартних, послуги вони мають право. А таких прав – чимало.

Працівники Городоцького бюро правової допомоги підготували цікавий перелік невідомих громадянам зобов’язань “УКРЗАЛІЗНИЦІ”. Всі нижчезазначені права прописані в “Правилах перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України”, “Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом” та Державними санітарними правилами та нормами, гігієнічними нормативами. 7. Гігієна транспорту. 7.2. Експлуатація рухомого складу залізничного транспорту для пасажирських перевезень ДСП 7.7.2.015-99”.

ПІД ЧАС РУХУ ПОЇЗДА

  • Проїзний документ, у тому числі оформлений в електронному вигляді, є підтвердженням особистого страхування пасажира, на підставі якого останній має право на отримання страхової суми в разі нещасного випадку у порядку, встановленому чиним законодавством.
  • Медикаменти з аптечки вагона в доцільних кількостях, а також кипячена вода надаються пасажирам безплатно (звичайно, вам ніхто не забороняє взяти з собою ті ліки, які ви вважаєте за потрібне, але за медикаменти, які вам надасть провідник ви платити не повинні).
  • Користуватися розетками у вагонах поїзда можна безкоштовно в будь-який час, незалежно від того, стоїть потяг чи їде. Якщо у вагоні немає розеток, маєте право зробити це у вагоні вищого класу. Проте тут важливо пам’ятати, що провідники можуть застерігати від включення на зарядку гаджетів, планшетів чи ноутбуків, таким чином заздалегідь знімаючи з себе відповідальність за збереження чутливої техніки.
  • На шляху прямування,а також під час подачі поїзду під посадку в зимовий час, перехідний період температура повітря у вагонах усіх типів повинна бути на рівні +20 град. C +2 град. С, а влітку  +24  град.C  +2град.С (тільки в вагонах, де є кондиціонери).Температурний режим має бути комфортним для поїздки. Коли вам дуже спекотно або холодно, викликайте начальника поїзда та вимагайте дотримання правових норм перевезення пасажирів. І якщо температура у вагоні не відповідає зазначеній сезонно-нормативній, то начальник поїзда може безкоштовно надати вам місце в іншому вагоні – або таке саме за класом, або з підвищенням”.
  • Комплект білизни  повинен  бути в опломбованому або прошитому, із закладкою спеціального ярлику, конверті. Тому надірваний чи пошкоджений пакет з постільною білизною ви маєте право замінити на герметичний, а погано випрану білизну (з плямами) – на чисту. Навіть якщо усі комплекти погані, вам повинні принести нормальний зі спального вагону.
  • В усіх типах вагонів та категоріях поїздів, крім поїздів категорії “регіональний поїзд”, пасажири цілодобово безоплатно забезпечуються кип’яченою водою та за бажанням, за окрему плату, напоями, перелік яких визначається АТ “Укрзалізниця”.
  • Наявність мила  та  туалетного  паперу  в  туалетах   вагонів
    обов'язкова.

ОБОВЯЗКИ ПРОВІДНИКА

  • Зісканувати ваш квиток, якщо ви купили електронний з QR-кодом і показуєте його зі смартфону. Якщо у провідника немає сканера, то це він зобовязаний його забезпечити і принести, а не ви повинні за ним іти.
  • Надавати допомогу в застиланні постільної білизни особам з інвалідністю, хворим, людям похилого віку та пасажирам з малими дітьми (нажаль Укрзалізниця не визначила вік, до якого має вважати дітей “малими”, тут залишається сподіватись на порядність і доброту самого провідника).
  • Піднімати й опускати верхні полиці, за бажанням пасажирів (звичайно, більшість людей роблять це самостійно, адже чекати на провідника не завжди вистарчає бажання або сил).
  • Забезпечувати пасажирів під час поїздки питною водою (повна  підготовка та екіпіровка пасажирських вагонів в пунктах формування включає в себе заправлення  вагонів питною водою, яка відповідає вимогам державних санітарних правил і норм “Вода  питна. Гігієнічні вимоги до якості води централізованого господарсько-питного водопостачання”).
  • Повідомити пасажира про наближення поїзда до пункту призначення не пізніше ніж за 30 хв. до прибуття поїзда і повернути йому проїзні документи (якщо пасажир спить, то розбудити його).
  • У разі ненадання місця в вагоні згідно з придбаним проїзним документом надати пасажиру за його згодою місце в іншому вагоні, можливо, і вищої категорії, але без додаткової оплати (таке трапляється у випадку, коли на одне місце видано два проїзних білети і інший пасажир уже зайняв його). Якщо пасажиру надається місце нижчої категорії, йому повертається різниця вартості проїзду.
  • Доставити постільні речі на спальне місце пасажира і забрати їх за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця призначення (дуже часто цей обовязок провідники хочуть покласти на пасажирів, тому пам’ятайте, що по закону не ви повинні це робити). До таких речей відносять матрац, подушку, наволочку, ковдру, простирадло та рушник.
  • І пам’ятайте: працівники залізниць повинні бути ввічливими щодо кожного пасажира, відправника та одержувача вантажобагажу, виявляти турботу та увагу до них, уживати заходів з метою усунення недоліків в обслуговуванні громадян незалежно від того, за яких обставин та з чиєї вини вони виникли.

НЕОЧІКУВАНІ ОБСТАВИНИ

  • Дійсність квитка продовжується у разі запізнення пасажира на поїзд, якщо про це було заявлено ним не пізніше однієї години після відправлення поїзда або якщо пасажир не зміг виїхати поїздом, указаним у проїзному документі, унаслідок хвороби чи нещасного випадку і пред'явив проїзний документ разом з довідкою лікувального закладу не пізніше 10 діб після одужання. У цих випадках нова поїздка може бути оформлена протягом однієї доби після поставлення відмітки про продовження дійсності квитка.
  • Якщо проїзні документи пасажира після відправлення поїзда залишилися в особи, яка його проводжала, останній негайно, але не пізніше ніж через одну годину з моменту відправлення поїзда, повинен пред’явити їх начальнику станції (вокзалу), який коштом того, хто проводжає, дає телеграму начальнику поїзда, на підставі якої, він оформляє проїзні документина весь шлях прямування.
  • Якщо пасажир помилково сів у поїзд не того напрямку, що вказаний у проїзному документі, то він повинен покинути його на найближчій станції. У цьому разі, начальник поїзда складає акт, який дає право пасажиру повернутись назад до станції відправлення поїзда без оплати проїзду.
  • Якщо після повернення на станцію відправлення пасажир не встиг на поїзд, зазначений у проїзному документі, то пасажир має право предявити проїзний документ та акт загальної форми для поновлення дійсності квитка та придбання нової плацкарти.
  • Якщо виникла потреба, щоб замість однієї людини поїздку здійснила друга людина, то в касах дається можливість переоформити проїзні документи.

НА ВОКЗАЛІ

  • Пасажири з проїзними документами мають право безперешкодного та безоплатного проходу до залів чекання, операційного залу, користування підземними та надземними переходами.
  • За наявності квитка (зокрема електронного) пасажири мають право користуватися туалетами на всіх вокзалах за шляхом прямування поїзда безкоштовно.
  • Платні туалети та платні зали чекання підвищеного комфорту чи з додатковими послугами на вокзалах можуть відкриватися тільки за наявності безплатних.

За детальною інформацією звертатися: Городоцьке бюро правової допомоги, м. Городок, вул. Львівська, 1а; тел. (231) 30-401; e-mail: horodok@legalaid.lviv.ua.

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень