A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комарнівська територіальна громада
Львівська область, Львівський район

Повідомлення про початок проведення громадського обговорення щодо пониження ступеня Монастирецького ЗЗСО І-ІІ ст. до І ступеня та реорганізацію у НВК І ст. та обговрення відповідного проекту рішення

Дата: 15.04.2021 17:41
Кількість переглядів: 1025

 Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо пониження ступеня Монастирецького ЗЗСО І-ІІ ст. до І ступеня та реорганізацію у НВК І ст. та обговрення відповідного проекту рішення, що виноситиметься на розгляд Комарнівської міської ради.

1. Найменування організатора громадського обговорення -  Комарнівська міська рада.

2. Ініціатор громадського обговорення -  Робоча група з питань оптимізації та розвитку закладів загальної середньої освіти Комарнівської міської ради, склад якої затверджено розпорядженням №93 від 16 березня 2021 року.

3. Мета: врахування думки жителів Монастирецької громади щодо пониження ступеня Монастирецького ЗЗСО І-ІІ ст. до І ступеня та реорганізацію у НВК І ст. та обговрення відповідного проекту рішення, що виноситиметься на розгляд Комарнівської міської ради.

  Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади.

Розвиток мережі комунальних початкових шкіл, гімназій забезпечують районні, міські, сільські, селищні ради.

  У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

 Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту, відповідного рішення засновника.

  На сьогодні на території Комарнівської міської ради функціонують 11 ЗЗСО, з них: шість шкіл І-ІІ ступенів, п’ять шкіл І-ІІІ ступенів. Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена  на заробітну плату педагогічних працівників. 

Вартість утримання одного учня  в ЗЗСО Комарнівської міської ради становить близько 23 000 тисячі грн. на рік. Кількість учнів на одного вчителя складає 6 дітей.

  Кількість учнів, що здобувають освіту на усіх рівнях, складає 1372 учнів. Значна видаткова частина бюджету Комарнівської  громади використовується на забезпечення надання освітніх послуг. Школи з нижчою фактичною наповнюваністю класів у порівнянні з розрахунковою є найбільш затратними комунальними установами (у перерахунку на одного учня). Саме тому, за критерієм спроможності освітньої мережі, серед 54 громад Львівської області Комарнівська освітня мережа займає 52 місце, з дефіцитом з розрахунку в 1,2. Цифра сформована на основі аналізу ФНК та РНК у порівнянні 1-4 класи, 5-9 класи та 10-11 класи, саме в старшій школі індекс спроможності є найнижчим. Розпорядник коштів, керуючись пунктом 28 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого КМУ від 28.02.2002 №228, встановлює, що витрати повинні бути приведені у відповідність з бюджетними асигнуваннями. Для цього чисельність працівників установ, затверджених за штатним розписом, повинна бути приведена у відповідність з визначеним фондом оплати праці. Відповідно до розрахунку кількість ставок за формулою повинна становити 170,6 по нормативу, а фактична кількість – 189,9. Різниця у ставках складає 19,3, в перерахунку на кошти це 4 млн.грн. заробітної плати, що в перспективі могли б стати коштами залишків освітньої субвенції, які можна використати на зміцнення матеріально-технічної бази ЗЗСО, а саме: придбання шкільних автобусів, підручників та посібників, оснащення навчальних кабінетів, заходи, пов’язані з забезпеченням пожежної безпеки, будівництво нових туалетних приміщень, тощо. Проте надмірні витрати на утримання позбавляють можливості реінвестувати кошти громади у розвиток шкіл, які забезпечують більш високу якість освітніх послуг, крім того додаткове фінансування в такому випадку буде виділено з коштів Комарнівської міської ради, що могли б бути спрямовані на розвиток інфраструктури, співфінансування проектів тощо.

  Створення об'єднаної  громади надало жителям наших сіл широкі можливості для формування своєї унікальної та ефективної системи управління освітньою сферою, яка в кінцевому рахунку допоможе підвищити якість освітніх послуг і заощадити кошти громади.

  Заходи з оптимізації шкільної мережі планується провести з метою створення єдиного освітнього простору, раціонального та ефективного використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів та вихованців. Дія прийнятого рішення поширюватиметься на учнів та їх батьків.

На сьогодні чимало  жителів села Монастирець та прилеглих населених пунктів вбачає  проблему діяльності Монастирецького навчального закладу  тільки в умисних намірах влади закрити школу через відсутність належної кількості учнів, тобто, наповнюваності, а, також, через  великі витрати на його утримання. А тому  і вирішення проблеми вбачають тільки в тому, щоб «відстояти» школу, лише б  школа працювала, а в іншому випадку, на їх переконання, немає школи – немає села.

  Та давайте будемо відвертими,  основна проблема не в тому, що на сьогодні Монастирецький ЗЗСО І-ІІ ст. (далі – школа) не відповідає вимогам щодо наповнюваності класів, яка для нашої громади  розрахована на рівні 14,5 учнів. Хоча і цей момент потребує роз’яснення. Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена,  виключно, на заробітну плату педагогічних працівників.        

 Зараз в Монастирецькому ЗЗСО І-ІІ ступенів навчається 30 учнів:  в першому  класі – 6, другому класі - 0, третьому класі – 4, четвертому класі – 5, п’ятому класі – 2, шостому класі – 3, сьомому класі – 1, восьмому класі – 4, дев’ятому – 5 учнів. Тобто, жоден з класів не відповідає мінімальному рівню наповнюваності. На сьогодні,  щоб Монастирецька школа відповідала вимогам по наповнюваності класів,  загальна кількість учнів у школі повинна становити не менше 40 учнів. Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу. Варто зауважити, що Комарнівська територіальна громада витрачає значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень школи,  хоча ці кошти громада могла б вкладати в енергоефективні заходи та спрямовувати на проекти розвитку.

  Вартість утримання одного учня  в Монастирецькому навчальному закладі становить  71 316 грн. на рік. В той же час, в опорній школі – Комарнівському ЗЗСО утримання одного учня обходиться в 23 022 грн., а в аналогічній за статусом  навчальному закладу – Бучалівській ЗОШ І-ІІ ст. – 26 508 грн. Тобто, майже, втричі дешевше.

 Дійсно, за кошти, що витрачаються на утримання Монастирецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, а це 2,1 млн. грн в рік, з яких 1,8 млн. грн іде на оплату праці,  можна спрямувати на  придбання сучасного обладнання для навчальних кабінетів у ті школи,  де використання їх буде ефективним, або ж витратити їх на ремонт доріг села Монастирець, будівництва мосту, облаштування вуличного освітлення, провести заходи з благоустрою.

  Та втім, головне не це. Головне – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики,  мати можливість повноцінного  розвитку своїх  здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі, є у дітей мотивація до кращих результатів у навчанні.

  Але є ще одна біда – майже всі учні школи, тобто,  третього – 4 учні, п’ятого класу  - 2 учні, шостого класу – 3 учні, сьомого класу – 1 учень, восьмого класу – 4 учні,   навчаються за індивідуальною формою. Відповідно до Закону України  “Про загальну середню освіту” і до фінансових нормативів, якщо в класі менше 5 дітей, діє індивідуальна форма навчання. Що це таке?  А це така форма навчання, коли дитина має у  4-5 разів менше  годин  навчання, ніж у класі з більшою наповнюваністю. У класі протягом тижня учень працює на 32 уроках, а при індивідувальному навчанні усі предмети викладаються на 8 уроках. Тож,   учні Монастирецької школи  третього, п’ятого – восьмого  класів  мають навчатися   по дній або по дві години у день. І кожна година ділиться по 10 – 15 хвилин на окремий предмет : 10 хвилин української мови, 10 хвилин математики, 10 хвилин фізкультури, 10 хвилин   хімії, 10 хвилин   іноземної мови і т. д. Про яку якість знань може іти мова ?!  Не рятує і те, що вчителі,  порушуючи чинне законодавство щодо організації індивідуальної форми навчання, тримають учнів  у школі до 14- ї години.

  А завдання школи, насамперед,  - давати дітям якісні знання. Уже потім це місце працевлаштування вчителів. Школа – це установа, яка фінансується з державного бюджету і повинна забезпечувати всіх дітей освітою на рівні Державного стандарту. І тут вирішальною є роль вчителя, його системна робота над підготовкою до уроків, використання на уроках проблемних і дослідницьких методів навчання, перехід від процесу наповнення учнів знаннями до процесу усвідомленого здобуття ними необхідних навичок для вирішення проблемних ситуацій, що в кінцевому підсумку й буде формуванням компетентності.

  Чому ми свідомо позбавляємо учнівську молодь  с. Монастирець можливості подискутувати зі своїми однокласниками на уроках історії, відчути командний дух під час гри у волейбол, обговорити результати дослідницької діяльності на уроках біології, створювати спільні навчальні  проекти на уроках інформатики ?  Що скаже один єдиний учень сьомого класу Монастирецької школи про все це? Де ж наша відповідальність перед дітьми?

  Тож, ті батьки, які турбуються  за майбутнє своїх дітей та прагнуть забезпечити їх успішне майбутнє, надають можливість навчатися в навчальних закладах, де впевнені, що їх діти зможуть здобути якісні знання.

  А якщо говорити за поширене  твердження, що не має школи - не має села, то знову ж,  якщо в селі залишилося настільки мало дітей, що школа стала категорично малокомплектною, то це не тому, що щось не так зі школою, чи не допрацьовує влада. Це закономірні   процеси, які існують в усьому світі і в Україні зокрема, – просто немає необхідності у великій кількості людей, задіяних  у сільському господарстві, тому що з’явилася нова потужна сільськогосподарська техніка та  нові технології, які не потребують застосування ручної праці.

  Але від цього не повинні страждати ваші діти.  Вони не повинні ні в чому уступати своїм  ровесникам та мати добрий старт для дорослого життя. І тоді уродженці села зможуть продовжити добрі традиції своїх відомих  земляків, які прославили рідний край своїми досягненнями та звершеннями.

4. Строк, місце, час проведення громадських слухань, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників – громадські слухання відбудуться в приміщенні Народного Дому с.Монастирець 25.04.2021 року о 15.00 год.

5. Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону, строк і форми для подання пропозицій (зауважень) —  Комарнівська міська рада, м. Комарно, вул. Січ. Стрільців, 34, e-mail: komarno.rada.official@gmail.com .

Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає протягом 7 днів з дати опублікування повідомлення про його проведення.

6. Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону ініціатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення – Робоча група з питань оптимізації та розвитку закладів загальної середньої освіти Комарнівської міської ради, Гуманітарний відділ Комарнівської міської ради, м. Комарно, вул. Січових Стрільців 44,  e-mail: osvitakomarno@gmail.com   тел.0679375972

7. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Шугало Іван Михайлович – начальник Гуманітарного відділу Комарнівської міської ради.

  Запрошуємо усіх бажаючих взяти участь у обговоренні питання   щодо пониження ступеня Монастирецького ЗЗСО І-ІІ ст. до І ступеня та реорганізацію у НВК І ст. та обговрення відповідного проекту рішення, що виноситиметься на розгляд Комарнівської міської ради.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень